Close

11 mei 2017

Supersnel: van email naar agenda item

Je krijgt een email binnen met daarin een verzoek tot het maken van een afspraak. Je kunt dan je email verplaatsen naar je agenda om deze afspraak vervolgens in te plannen. Wist je echter ook dat je de super snelle optie Vergadering kunt gebruiken op het tabblad Start?

Er zijn altijd verschillende manieren om iets binnen Outlook te doen. Ik merk dat er maar weinig mensen zijn die de optie Vergadering gebruiken. Jammer, want je kunt hiermee namelijk razendsnel van je email een agenda item maken en ook nog eens makkelijk deelnemers uitnodigen. En wat ik zelf ook erg handig vind; je krijgt met deze optie direct een kalender en je agenda te zien waardoor je heel gemakkelijk naar beschikbare agenda ruimte kunt zoeken.

Zo maak je supesnel een agenda item van een email

  • Ga op de betreffende email staan.
  • Klik op Vergadering in het tabblad Start.
  • Er verschijnt nu een email indeling op je beeldscherm. Mocht je anderen willen uitnodigen voor de afspraak, geef dan hun naam weer in ‘aan’. Is het een afspraak met jezelf, dan kun je alleen je eigen naam invullen.
  • Pas eventueel de onderwerpregel aan en geef een locatie weer indien gewenst.
  • Bepaal de datum en de begin- en eindtijd.
  • Je kunt eventueel aanvullende opmerkingen plaatsen in het tekstvak.
  • Klik op ‘verzenden’ als je alles hebt ingevuld.
  • Je afspraak inclusief email is nu terug te vinden in je agenda. Het originele bericht blijft in je inbox staan. Deze kun je nu of archiveren of verwijderen.

Heb je aan de rechterkant van je scherm niet de optie ‘Ruimte zoeken’ activeer deze dan door in het tabblad Vergadering te klikken op ‘Ruimte zoeken’.

Toe aan meer super handige Outlook-geheimen? Kijk dan eens hier.