Close

Email | Verbeter je klik met Outlook

Laat Outlook vóór je werken, niet tegen je.

Nee, Outlook hoeft helemaal geen tijdverslinder te zijn! Als je weet hoe je je email, takenlijst en agenda goed kunt gebruiken helpen ze je juist om met meer plezier te werken. Ik weet zeker dat deze workshop je zal verbazen over alle mogelijkheden die Outlook je biedt om meer overzicht en structuur te krijgen in je werk. En ja, natuurlijk met kom je met deze workshop ook af van die uitpuilende inbox!

Een inbox met honderden e-mails, deadlines vergeten waardoor je in de problemen komt, bijlagen niet meer kunnen vinden, afspraken vergeten… Het helpt allemaal niet echt om plezierig en georganiseerd te werken. Gelukkig kan het ook heel makkelijk anders:

Wat voor type mailer ben jij eigenlijk
Pas als je je bewust bent van je eigen mailgedrag kun je dingen veranderen. Hoe vaak mail jij bijvoorbeeld en wanneer lees je je email?

De beste email geheimen voor jou
Email heeft zo zijn eigen etiquette, ik deel de best bewaarde geheimen met je. Hierdoor kom je erachter waarom een goede onderwerpregel zo ontzettend belangrijk is, wanneer je de BCC wél kunt gebruiken en waarom je minder email kunt krijgen door het versturen van een extra berichtje.

Krijg overzicht en structuur in al die emails
Schrik niet; je gaat kijken of je Outlook zo in kunt richten dat er aan het einde van je werkdag alleen ongelezen emails in je inbox staan! Dus weg met die overvolle email boxen die alleen maar voor stress, veel zoeken en onduidelijkheid zorgen.

Zo vergeet je nooit meer wat
Als je weet hoe je digitale takenlijst werkt, wil je nooit meer zonder! Het is een heel handig hulpmiddel om overzicht te houden op de werkzaamheden die je nog wilt doen doordat je kunt werken met digitale herinneringen. Je kunt de takenlijst daarnaast ook prima gebruiken om de voortgang van je projecten mee te bewaken.

Plan tijd in om je agenda te plannen
Plan je nu al je werkzaamheden in je agenda, of staan hier eigenlijk alleen afspraken met anderen in? Je krijgt suggesties om je agenda slimmer te gebruiken zodat het je kan helpen om je aan je planning te houden. Natuurlijk krijg je ook tips over de mogelijkheden binnen het gebruik van je digitale agenda.

Gebruik jij alle handige instellingen in Outlook al?
Outlook zit boordevol handige instellingen die je het werken veel makkelijker maken. Ik neem ze met je door zodat jij ze kunt toepassen, zoals: snelle stappen, elektronische handtekening, regels en waarschuwingen, invoegen van nieuwe adressen, het op een ander tijdstip versturen van mails en nog veel meer!

Zo realiseer je het!
Wil je Outlook ook zo inrichten dat het super handige programma je juist niet belemmert maar ondersteunt in het uitvoeren van je werkzaamheden? Open dan gelijk je mailbox en stuur me een email! Ik zie je berichtje graag tegemoet via info@zoontraining.nl of vul onderstaand contactformulier in. Dan heb jij binnenkort ook alleen maar ongelezen emails in je inbox!

p.s. als je er echt het optimale uit wilt halen…
… denk er dan ook eens over om de workshop ‘Met (meer) plezier werken’ te volgen. Hierin krijg je veel eyeopeners en tips over hoe je je werk beter kunt plannen en prioriteren. En dat kun je dan weer prima toepassen in de mogelijkheden die Outlook kent!

Naam (graag invullen):

Bedrijfsnaam:

E-mail adres (graag invullen):

Telefoonnummer:

Laat hier je berichtje achter:

Ik heb interesse in de:

Workshop

Individuele coaching

Ik wil graag meer informatie over:

Plannen - Met meer plezier werken

Email - Verbeter je klik met Outlook

Organiseren - Een fijne werkplek werkt

Assertiviteit - Laat jezelf zien!

Communiceren - Plezierigere gesprekken

Mini-workshops - Boost jezelf, boost je team