Maak je hoofd lekker leeg

|

Je hoofd is geen takenlijst! Vier stappen om ervoor te zorgen dat je hoofd weer lekker leeg wordt en dat je gelijk overzicht en grip krijgt op al je openstaande acties.

Stap 1:
Open je digitale takenlijst in Outlook (blauwe icoontje).

Stap 2:
Verzamel de komende dagen al je (korte) acties, lopende zaken, reacties van anderen waar je nog op wacht, af te handelen emails en andere open eindjes op deze ene plek. Formuleer concreet de eerste stap die je bij iedere taak moet nemen. Dus niet; ‘Archiveren’ als je eerst nog insteekhoezen moet bestellen. Dan wordt het ‘insteekhoezen bestellen’. En graag ‘verkoopgegevens 3e kwartaal 2018 verzamelen’ i.p.v. ‘verkoop rapport schrijven’.

Stap 3:
Geef de taak een einddatum en schakel je automatische herinnering in zodat het systeem er jou aan gaat herinneren wanneer je met deze taak aan de slag wilt.

Stap 4:
Pak per dag je acties vervolgens één voor één aan. Begin pas aan de volgende taak zodra je de vorige helemaal hebt afgerond. Liever een actie die je volledig hebt afgehandeld dan een aantal die maar half af zijn!

Mooie (werk)dag,

Vond je dit een inspirerend artikel? Leer nog meer in deze workshop:

Vind je dit artikel interessant? Deel gerust!:

Email
Facebook
Twitter
LinkedIn